zondag 30 november 2014

Telefooncellen

Sommige dingen op straat lijken gewoon,
tot dat je beter kijkt en kom je er achter dat er meer
diversiteit in is.
Met telefooncellen is het verhaal echter anders, ze gaan verdwijnen
of zijn al aan het verdwijnen uit het straatbeeld.
Ooit was KPN verplicht om per 5.000 inwoners 1 telefooncel te plaatsen.
Die verplichting is komen te vervallen nu zowat iedereen een mobile telefoon heeft.
IMG_3005.jpg picture by zakina
Ik kan het me niet meer herinneren,
maar deze stond (toen ik op de lagere school zat) op mijn schoolplein.
Ik wist wel dat we daar altijd een telefooncel hadden staan hoor,
maar niet dat de groene van KPN ooit wit waren geweest .
Deze foto heb ik genomen in het spoorwegmuseum.
Op het Buitenhof van Den Haag staat zelfs deze oude alarmcel nog. 
 
Maar dan nu naar het huidige straatbeeld!!
In 2007 
IMG_3130.jpg picture by zakina
Telefooncellen op het station van Utrecht...
nu zijn telefooncellen van KPN op stations van de NS zeldzaam,
want meestal zijn ze tegenwoordig van Telfort.
IMG_2510.jpg picture by zakina
En zie hier het bewijs... Telfort op NS stations.
Deze staan in Groningen.
IMG_2913.jpg picture by zakina
Deze in Roosendaal is toch ook weer anders :-)
IMG_2480.jpg picture by zakina
De gewone straat-telefooncellen van KPN
IMG_2915.jpg picture by zakina
maar er bestaat ook een soortement van praatpaal
(deze staat in Groningen).
 IMG_3206.jpg picture by zakina
En deze staat/stond in Den Haag.

2 opmerkingen:

Hanny zei

Er zijn nog steeds mensen die geen mobiel hebben. Die zullen vast blij zijn als er nog zo'n telefoon'cel' staat.

Zakina zei

Ben ik met je eens en wat als het mobile netwerk er uit ligt. Ik vraag me af.... zullen praatpalen nog bestaan?

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...