dinsdag 18 november 2014

Iets in je schoen ben je dan lief geweest?

Mijn zesjarige is de laatste tijd een beetje stout.
De juf op school en zelfs op de BSO wordt er geklaagd.
Ze zijn het van hem niet gewend.
Thuis is hij ook een beetje stout de laatste dagen
en daarom treed ik wat strenger op. 
Vanmorgen rende C vanuit bed de trap af en was blij
wat in zijn schoen te vinden. 
Mijn 3 paar schoenen werden afgespeurd en hij begreep
er helemaal niets van. Hoe kan het nou dat mamma niets
heeft gekregen?
Het zat hem niet lekker en hij piekerde er nogal over.
Die nieuwe Pieten van de Sint bakken er ook helemaal niets van.
Hij liep wat heen en weer en vond, dat de Pieten maar terug
moeten komen met de stoomboot. 
"En ik stout laatste dagen en jij bent lief mamma,
waarom ik wel in schoen kregen en jij niet?"
Tja, daar wist ik het antwoord ook niet op.
Ondertussen zat hij aan zijn ontbijt en ging ik zijn schoolbrood
smeren. Opeens komt hij naar me toegerend en met een
vingertje verteld hij me wat zijn conclusie is: 
"Ik weet al waarom jij niets in schoen krijgt.....
Jij doet laatste tijd streng tegen mij." 


Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...