zondag 30 november 2014

Spoorwegmuseum

In september 2007 ging ik met mijn moeder naar het spoorwegmuseum.
Dit had ik geplaatst op mijn oude blog, die ik ga opheffen.
Ik was ongeveer 20 wkn zwanger:
IMG_2929.jpg picture by zakina
En gelukkig zat het weer hartstikke mee :).
IMG_3158.jpg picture by zakina
Ik had nl een probleem (er zijn ergere problemen hahaha).
Van een collega had ik zo'n zegelkaart van AH gekregen voor een treinkaartje,
zodat ik vorige week voor 10 euro terug naar huis kon rijden vanuit Brabant.
Maar helaas (of misschien wel gelukkig),
het kaartje is in September alleen maar in de weekenden geldig.
Dus ik mijn moeder gebeld en laten kiezen uit Amsterdam md Tussauds of
Utrecht Spoorwegmuseum... ze koos het laatste .
Het treinkaartje kon ik nu dus mooi gebruiken.
IMG_2930-1.jpg picture by zakina
Als je zwanger bent... heeft je blaas een abonnement op de wc.
Ik was al op het station geweest en daar waar we geluncht hadden,
maar in het museum moest ik weer.
Ouderwets met een moderne wc erin verstopt.
De tegeltjes aan de wand komen uit het oude station van Den Haag
(Staats Spoor die afgebroken is in de jaren 70)
Ze hebben in dit museum ook een oude Koninklijke Wachtkamer
uit Den Haag, heb ik ook ooit eens over geblogt.
*klik daarvoor hier*
IMG_2934.jpg picture by zakina
Dit museum is eigenlijk het allerleukste voor kinderen,
want er zijn enorm veel doe dingen voor hen.
IMG_2974.jpg picture by zakina
Kinderen hebben een heel speeltuin-achtig gebeuren en zij mochten
(wij hadden ook wel gewild maar passen er natuurlijk niet in hahaha),
in de TGV.
Maar dat neemt niet weg, dat er voor ons ook een hoop te genieten was hoor.
IMG_2991.jpg picture by zakina
Ik heb mijn moeder even aan het werk gezet in de Posttrein.
IMG_2992.jpg picture by zakina
Het postsorteren deed men vroeger
dus gewoon onderweg naar andere steden, in de trein.
IMG_2999.jpg picture by zakina
En al ben je maar met z'n tweetjes weg,
dat neemt niet weg dat je samen op de foto kan.
Gewoon camera ergens opzetten...
10 sec instellen... snel naast mijn moeder gaan zitten en lachen maar!!
IMG_3001.jpg picture by zakina
Terwijl we in dit oude treintje hadden gezeten,
na het opstaan ontdekte ik het Haagsche wapen in deze coupe.
We voelden ons meteen thuis  
IMG_3028.jpg picture by zakina
Zolang de camera ergens neergezet kan worden,
doen we het geintje gewoon nog een keer..
en net op tijd... want daarna kwamen er mensen boven.
En saampjes op de foto is altijd leuker,
dan met vreemden erbij.
IMG_3091.jpg picture by zakina
Ok, verkeerde kleding aan hahaha,
maar het zal me niet misstaan hebben om vroeger met zo'n kar
de mensen lekkers en koffie te verkopen.
IMG_3095.jpg picture by zakina
De binnenkant van de restauratie-wagon van de Oriënt Express.
IMG_3112.jpg picture by zakina
Monsieur Maurice vertelde over z'n tijd
in de Oriënt Express (zie de trein rechts).
Als we ooit het geld hebben, gaan mijn moeder en ik een keer
in het echie van Parijs naar Venetië met de huidige Oriënt Express.
IMG_3131.jpg picture by zakina
Het valt me op dat de vorm van het hoedje nog steeds hetzelfde is.
Dit is de huidige NS'er, want we zijn weer terug in het heden.
IMG_3132.jpg picture by zakina
Mijn moeder zwaait me uit als ik een plekkie heb gevonden in de trein.
IMG_3133.jpg picture by zakina
Weer een mooie zonsondergang vanuit de trein
van goudkleurig naar...
IMG_3134.jpg picture by zakina
roze en blauwgrijzig.

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...