zondag 30 november 2014

Ouderwets wasje met de centrifuge


*Herplaatst blog uit oktober 2007* 
Toen ik ergens in oktober 2007 werd gebeld door mijn moeder,
dat mijn tante overleden was...
was ik van plan te logeren bij een vriendin.
Ik had dus maar voor 1 nachtje kleding bij me...
geen setje extra kleding, want ik dacht "Ach kan op de terug weg ook nog wel aan."
Verder wel verschoning en extra dingetjes ingepakt.
Achteraf gezien, kwam dat heel mooi uit.
IMG_3190.jpg picture by zakina
Dus mijn moeder (de schat),
heeft mijn kleding op de hand staan wassen,
zodat ik schoon naar de begravenis kon.
 
Maar als het zo nat is, duurt het zolang eer het droogt.
Laten mijn ouders nu nog een ouderwetse centrifuge hebben.
Ouder dan ik ben, maar het werkt nog prima 
IMG_3192.jpg picture by zakina
In een klein kamertje wordt het apparaat te voorschijn gehaald,
mijn kleding gaat erin.
IMG_3193.jpg picture by zakina
Dan gaat ten slotte het beschermmatje boven op de kleding en
dat wordt aangedrukt, zodat de kleding op z'n plaats blijft.
IMG_3194.jpg picture by zakina
Nu is het goed aangedrukt.
IMG_3195.jpg picture by zakina
Zodra de deksel dicht gaat, gaat de centrifuge werken.
IMG_3197.jpg picture by zakina
En het apparaat spuugt het resterende water uit.
Tot mijn verbazing kwam het veeeeeeel droger eruit dan uit de wasmachine.
Kwestie van uithangen en nog wat verder drogen.
En idd de volgende dag was alles droog .
 
Ongelovelijk heh, dat zo'n oud en bijna vergeten apparaat 
het nog prima doet :)

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...