zondag 30 november 2014

Levende Standbeelden

Ivm opheffen van een oud blog, herplaats ik dit blog uit 2009

Op 28 augustus was het  Bommen Berend (Gronings ontzet).
Buiten de gewone vieringen die elk jaar het zelfde zijn,
was er dit jaar ook een wedstrijd tussen levende standbeelden.
IMG_9950 picture by Zakina
Bij haar (In beeld) lagen er folders waarop alle levende standbeelden,
die we zelf moesten gaan zoeken in de stad,
stonden. Tevens kon je op het formulier stemmen
wie je het beste vond. Ik weet niet wie er gewonnen heeft,
maar er zaten hele goede tussen. Helaas heb ik ze niet allemaal gevonden.
IMG_9953.jpg picture by Zakina
Hier gaan er 3 op zoek naar een plekkie
Bronzen Schoone
De dame op mijn foto boven, zie je hier van dichtbij.
IMG_9963 by Zakina
Stormman in de herenstraat
IMG_9965 by Zakina
Knap gedaan, het ziet er echt uit of het stormt alleen zie je
aan de mensen die kijken, dat het niet waait.
IMG_9967 picture by Zakina
Monsieur baquette
IMG_9968 by Zakina
van dichtbij is ook leuk.
IMG_9973 picture by Zakina
Romeinse Keizer en de bedoeling is dat hij lijkt op Traianus
(het echte standbeeld staat in Nijmegen)
IMG_9970 by Zakina
Het echte beeld ken ik niet, maar deze kijkt vast vriendelijker dan het beeld 
IMG_9986 by Zakina
De koopman, deze staat heel toepasselijk voor de Albert Heijn
IMG_9988 by Zakina
toch vermoed ik, dat er onder die snor een dame zit 
IMG_9975 picture by Zakina
De edelman.
IMG_9979 picture by Zakina IMG_9977 picture by Zakina
Deze twee waren ook op weg naar hun stekkie en door het gewandel,
zijn de foto's niet zo mooi geworden.
Links: Cineast en rechts: verzetsstrijder
 
Verder kon ik niet zoeken, want ik moest naar de tandarts.
Ja, beetje verkeerd gepland van me deze keer.

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...