woensdag 3 oktober 2012

Leugenbankje


Langs de Noorderhaven in Groningen staat de Leugenbank:
Een bankje, waar schippers elkaar de sterkte verhalen opdiste. 
(de Nederlandse vertaling is een vrije vertaling van mezelf,
ben geen Groninger, dus kan er naast zitten)
Op de bovenkant van de bank staat in het rond:

't is altied 't zulfde aan d'hoaven, de mins'n geniet'n van 't woater
en ales wat komm'n gaait, komt mit stroom,
dus geniet... en rest komt loater.
(Het is altijd hetzelfde aan de haven, de mensen genieten van het water
en alles komt met de stroom mee, dus geniet en de rest komt later)

(ik ben wat onhandig in het vertellen van de waarheid)

(Vraag het me niet, dan hoef ik ook niet te liegen)

'n leug'nkje hier, 'en leug'nkje daar,
zeg maar niks, 't is aalmoal waar.
(een leugentje hier, een leugentje daar, zeg maar niets, het is allemaal waar).

(Ik heb genoeg te doen met de waarheid te vertellen, zal ik dan ook nog liegen?)

(Als je vaak liegt, geloof je het op het laatst zelf)

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...