maandag 1 september 2014

Ik kan niet slapen

Ik lees al een tijdje (met af en toe een pauze met 
een kort verhaaltje uit een ander boek) de A van Abeltje voor. 
Het boek boeit ons niet zo, maar vanavond waren we op een punt
dat het spannend werd.
Abeltje belande in de tent van oom Leilos en tijger Sonja kreeg hem
in het oog.
Het werd vet spannend, zal ze springen en Abeltje verslinden of......
Ik lees een hoofdstuk per avond en nu was het zo spannend, 
dat we wel een tweede hoofdstuk moesten lezen
om te weten of het goed afliep met Abeltje.
Gelukkig liep het goed af in het tweede hoofdstuk dat ik voorlas.
En terwijl Abeltje, Juffrouw Klaterhoen en Meneer Thump thee
kregen in de woonwagen van Oom Leilos,
kon ik afsluiten om C toe te dekken en te laten slapen. 

Een kwartiertje later kwam C naar beneden. 
Hij kon niet slapen, want hij was bang. 
Even dacht ik 'oh nee heh, komt door die tijger in dat boek' 
maar ik zat er naast.
Volgens hem zat er een spin onder het bed. 
En als die spin nu op het bed kwam, dan ging hij hem vast opeten.
Hij kroop tegen me aan op de bank en vertelde mij
"Ik heb naar droomt. Die droom zit in mijn hoofd vast"
- "Ach, dan ga je even naar de wc of even op je hoofd staan,
dan gaat die droom vanzelf je hoofd uit." 
- "Nee, mamma die droom in mijn hoofd vastplakt. Lijm vast" 
Ik pest hem een beetje en knuffel hem
"Wie maakt er nou zijn droom met lijm vast. Dat doe
je toch alleen met een fijne droom?"
Gelukkig ik kreeg hem aan het lachen, al was het een
voorzichtig lachje.

Dus ik met zaklamp (op de telefoon) met hem naar boven.
Ik liet de spin zien in de gang beneden.
"Kijk die zit daar de hele dag al braaf, die gaat echt niet
naar de slaapkamer." 
Daarna onder mijn bed geschenen en onder zijn bed. 
Krijg ik op mijn donder dat het onder mijn bed niet helemaal 
schoon is en dat je kan zien tot hoe ver de stofzuiger kan komen.
Tja, het is maar wat je belangrijk vindt rond bedtijd ;).
Ik laat het ganglicht aan, misschien is het dan allemaal
minder eng en enge wezens houden niet van licht.
Wordt ik naderhand weer geroepen.
"Mamma, mijn oog pijn doet."
-"Als je je ogen dicht doet, dan gaat de pijn vanzelf weg" roep ik
-"Nee, mamma licht doet pijn ogen" 
Tja, domme mamma ook.... dat licht daar kan je natuurlijk
niet mee slapen ;). 




Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...