zondag 14 september 2014

Kraamzorg

Ivm het opheffen van een oud blog, 
dit blogje herplaatst.
Het blogje is van 25-3-2008

Door de jaren heen, maar vooral tijdens mijn zwangerschap,
vernam ik van menigeen wat een ramp de kraamzorg is.
Zelf had ik er geen voorstelling van, maar had niet het idee dat het een ramp zou zijn.
Hetgroenekruis.jpg
Ik had gekozen voor het groene kruis, mede omdat mijn moeder er vroeger gewerkt heeft
al deed zij ander werk bij die organisatie.
 
Maar wat een fijne meiden zeg!!
Ik heb er 2 gehad in die dagen en de eerste was jong en fris.
Wat een lieverd was dat zeg.
huishouding008.jpg
Buiten dat ze mijn was deed en de rest van het huishouden...
plus dat ze prima kon vinden met mijn moeder.
Doordat mamma mee hielp (afwassen enzo), hield dat meisje nogal tijd over.
Nouja, ze waren gewoon een team samen.
 
En wat een lieverd... "Een opgeruimd huis straalt rust uit" zei ze...
en ze ging aan de slag om de laatste dingen die nog geen plekkie hadden gevonden
een plekkie te geven en spullen zo te zetten dat het beter staat of meer ruimte geeft.
En of dat rust geeft .
 
Tevens ging ze mee naar het ziekenhuis,
zodat ik geen taxi hoefde te betalen en wel handig dat ze mee was,
want zij wist natuurlijk heel wat vragen van de kinderarts meteen te beantwoorden.
 
En omdat mijn huis zo lekker spik en span was,
had ze extra tijd voor mij en die kleine en die konden we goed gebruiken.
 
Vanaf vorige week zaterdag had ik een veel oudere mevrouw en even
was ik bang dat ze net zo streng zou zijn als de oudere zuster in het ziekenhuis.
In het ziekenhuis was een oudere zuster op de dag aanwezig en die was heel
streng... ik schrok er gewoon van hahaha... dat zei ik haar ook.
 
Maar deze vrouw (kraamzorg) was ook een lieverd... beetje rommelig in
haar huishoudwerk, maar een bron aan informatie.
Ze voelde aan als een oma, zo lief en zorgzaam en zo eigen voelde het al snel.
 
Dus uit mijn mond geen kwaad woord over de thuiszorg!!
Ze zijn er voor de kraamvrouw, om haar van haar huishoudtaken te verlichten
tevens leren ze je alles over je baby en borstvoeding
En ze zorgen dat je je rust neemt.
 
Wegens omstandigheden kreeg ik 2 dgn verlenging en daar was ik maar wat blij mee.
Met 2 wkn extra zou ik dat ook zijn geweest als het deze 2 schatten zouden zijn.

Tegenwoordig lees je in de krant, dat ze kraamzorg willen 
weg bezuinigen. Ik was maar wat dankbaar toen en naar
de ervaring die ik met hen heb opgedaan, vind ik dat een slecht plan
van het kabinet.

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...