zondag 14 september 2014

De eerste week

Een herplaatst blog ivm dat ik die oude ophef.

Mijn eerste week als moeder:

Mocht ik van plan zijn geweest (was ik niet),
om thuis te bevallen, dan had dat niet door gegaan...
Om 2 uur 's nachts (9 maart) begonnen de weeën en net na 5 uur
belde ik de vader van mijn kind en daarna mijn moeder.
Mijn moeder nam de trein van 7:30 naar Groningen en binnen 3 uur was ze hier.
Ik geloof dat het 14 uur was toen we achter de verloskundige aanreden naar het
ziekenhuis en de ambulance ingang inreden...
Om 23:06 werd mijn kleine wondertje geboren. En ik overdrijf niet, maar ik was 
de uitputting nabij... het gekke is dat als je hem eenmaal op je buik hebt, 
je weer barst van de energie .. de adrealine giert door je lijf. 
Tijdens het persen begreep ik nog dat er vrouwen zijn die zeggen
 'Dit noooooooit meer', maar eenmaal dit kereltje op mijn buik (in plaats van erin) 
gevoeld te hebben en naar hem gekeken en hij voelde meteen 
al zo vertrouwd en zo eigen... ja, dit heb je er gewoon voor over .
En iedereen is zo onder de indruk van zijn bos met haar
We hadden tot woensdagochtend 12 maart in het ziekenhuis moeten blijven, 
maar op maandag 10 maart kampte Groningen met water problemen
 (ik heb begrepen een gesprongen leiding), dus moesten er zoveel 
mogelijk patiënten
ontslagen worden. 
Maar mede daarom bleven we wel onder controlle en zou ik 2x terug moeten naar het ziekenhuis.
Om 15 uur op 10 maart mochten we dan naar huis.
Even daarvoor had het ziekenhuis weer water, dus heb ik daar nog even gedoucht.
Voordeel daar is, dat je kan zitten onder de douche en dat het 38 graden is .
Eigenlijk mochten we ook geen bezoek, maar gelukkig had ik die stiekem wel hahaha
Met een geleende jas aan kon ik naar huis.
Eigenlijk verpeste ik daarmee wel een verrassing,
nichtje wilde dinsdag mijn huis versieren met mijn moeder...
dit deed ze als nog  toen ik sliep
En voor mijn raam...

En ik vind het zo'n ongelovelijk lief gebaar dit!!
Dus nogmaals lieve schat  je bent mijn liefste nichtje!!
In de loop van de week heb ik deze drie pakketjes bij 3 buren afgegeven...
heb nl maar met 3 buren contact hier in de straat.
Mijn lieve kleine ventje is veel taaier dan ik ,
De eerste keer in het ziekenhuis gaf die geen kik en de tweede keer
heeft die even gehuild.
(hier wordt bloed afgenomen op de foto).
Gelukkig is alles goed wat ze die dagen nog gecheckt hebben
en tevens kreeg ik twee dagen verlenging van de kraamzorg.
En die kon ik heel goed gebruiken

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...