vrijdag 4 oktober 2013

Naar Sinterklaas vliegen?

Afgelopen woensdag, toen ik C naar school bracht vertelde hij mij onderweg, dat hij graag met het vliegtuig naar Sinterklaasland wil vliegen. "Sinterklaasland? Bedoel je Spanje?" Vraag ik.
-"Ja, Panje. Ikkuh weest in mamma-buik."
-"Nee, schat jij zat nog niet in mijn buik, toen ik in Spanje was. Ik ben twee keer in Barcelona geweest, voor ik jou kreeg."
-"Jawel, ikkuh was in mamma-buik. Ikkuh eitje was toen. Toen wij vliegen naar Lona. Helaas ik nog geen ogen toen, eitje geen ogen heeft. Nu ik groter ben, wij vliegen naar Panje. Wij naar Sinterklaas gaan, Sinterklaas kasteel."
Een glimlach siert mijn mond, wat zijn dit soort gesprekjes toch heerlijk om te voeren. En ik antwoord "Ja, jij was als eitje al in mijn buik. Barcelona ligt niet in de buurt van Sinterklaas zijn kasteel. Het kasteel van Sinterklaas schijnt in de buurt van Madrid te liggen. Ik denk, dat bijna niemand weet waar Sinterklaas zijn kasteel is, anders zouden alle Nederlandse vakantiegangers hem kunnen bezoeken. Dan zouden de Pieten en Sint niet meer aan al hun werk toe komen."
Mijn lieve kleuter dacht heel diep na. "Jawel, wij wel vinden kunnen. Wij volgen pijltje mamma-telefoon naar kasteel Sinterklaas."
-"Maar lieverd, dan moeten we toch het adres van het kasteel weten? Als ik geen adres intik, kan het pijltje op de telefoon ons niet vertellen, waar het kasteel ligt."
Hij werd moe, van zoveel domheid "Mamma laat maar. Wan-eer ikkuh groot ben, ik willuh vliegen. Ikkuh groot ben, ik zelluf Spanje toe. Ik met mamma-telefoon zelluf pijltje volgen. Ik kan dat!"

En toen kwamen we al aan op school en was dit heerlijke gesprek voorbij. Misschien is het tegen die tijd, als hij groot is, voldoende om op google-maps 'sinterklaas kasteel bij Madrid' in te vullen hahaha.

Vanmiddag kwam ik hem na school ophalen en toen begon mijn kleine Sinterklaas-fan weer over de Sint. Er kwamen op een gegeven moment dikke tranen bij kijken, want mamma moet maar zorgen, dat Sinterklaas eerder naar Nederland komt. Helaas kan ik daar niet voor zorgen. Wel kan ik een nieuwe wegstreep-kalender maken, zodat we kunnen tellen hoeveel nachtjes slapen nog, voor Sinterklaas naar Nederland komt. Dat was wel een goed idee, toch zat het hem nog niet helemaal lekker. We liepen nog even een supermarkt in en daar is al van alles te koop wat met Sinterklaas te maken heeft. En toen besloot mijn zoon om dan toch een beetje Sinterklaas te vieren. Hij kwam met twee Sinterklazen aanrennen eentje voor mamma en eentje voor hem zelf.


En het is natuurlijk heel attent, dat de grote voor hem zelf is en de kleine voor mij :D. 
En zo hebben we toch al een klein beetje het sinterklaasfeest in huis ;)


Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...