zondag 15 oktober 2017

Bloemkool muffins



Benodigdheden:

- 350 gram bloemkool
- 1 ei
- 1 rode peper
- 1 tl Thijm
- geraspte kaas
- zout/peper

Bereiding:

Kook de bloemkool 10-12 minuten.
Snipper de ui en de rode peper.
Stamp de bloemkool fijn (of prak het met een vork klein) en voeg de ui, rode peper, thijm en geraspte kaas toe en meng het geheel goed. Voeg het ei toe en hussel het nogmaals. Vet de muffinvorm in en verdeel de bloemkool. Doe bovenop nog wat geraspte kaas en zet het voor 20 minuten in de oven.

Tip: Rasp zelf kaas, als je dit in een koolhydraatarm dieet wilt. Geraspte kaas uit de supermarkt, bevat namelijk koolhydraten en gewone kaas niet.

Ik vond het verrassend lekker en lekker als tussendoortje of voor bij het avondeten. Tevens vond ik het lekker pittig, maar ik had dan ook een groot pepertje. Mijn muffins waren nogal klein (zie foto), omdat ik alleen een muffinvorm heb voor kleine muffins.

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...