dinsdag 22 oktober 2019

Kinderboeken

Zal ik weer meer gaan bloggen of niet, vraag ik mij weleens af. Ik mis het weleens, vroeger voor Twitter en Instagram had ik een vast rondje van blogjes die ik volgde. Had er een handige site voor die een seintje gaf als iemand een nieuw blog plaatste.. hoe heette die site ook al weer? 😊


Vorige week een aantal boeken zitten lezen. In verband met de kinderboekenweek had ik de vrijdag ervoor wat boeken weten te scoren, maar omdat het op school nog niet was opgeruimd, heb ik woensdag er ook nog wat bij gekocht. Van het Engelse boekje had ik er twee gekocht en bewust voor een neefje, want die spreekt ook Engels. Uit nieuwsgierigheid heb ik het ook gelezen. En tot mijn verbazing gaat het Engels lezen mij steeds beter af. Ik heb niet eens examen gedaan in het Engels vroeger op school, maar al gaat het spreken al een tijdje beter en beter... ik merk dat ik door Instagram ook beter in Engels schrijven en lezen ben geworden. 

Dat Roald Dahl boekje is echt leuk, geloof dat ik nog nooit iets van hem heb gelezen, wat niet leuk is. De poort van Valemya - het Kwaad is het derde boek van de trilogie. Ingrid Hageman Veraart wordt steeds beter per boek. Gelukkig blijkt het niet het laatste boek te zijn. Op haar Instagram zag ik dat er een nieuwe trilogie komt "De raad van elfen' en die sluit dan hier weer op aan. Helaas nog niet verkrijgbaar in onze Groninger bibliotheken, wel elders in het land, maar ik wacht nog ff. 

Ik zie nu terwijl ik schrijf, dat er ook boekjes op de foto ontbreken. Ik verslond het boekje 'De straat van de heksen" van Mies Bouhuys. en ook het dunne boekje 'Het Heksenkrot' van Leonore Pulleman. Bij het boekje 'Het verboden bootje' van Boris Zhitkov hield ik een naar gevoel over bij de laatste pagina's. 

 Instagram Zakina Verkoopt

Verkocht via Instagram


Over boeken gesproken: in mijn huis komen eigenlijk alleen maar boeken binnen, maar gaan bijna nooit boeken uit. Afgelopen weken kwamen er dus 66 boeken mijn huis binnen en gingen er maar 9 uit 😀 

4 maanden geleden, besloot ik een Marktplaatsaccount te openen, maar na 4 maanden verdwijnt het online. Nu verkoop ik daar wel aardig en besloot er ook tweedehandsboeken van het werk op te zetten. En ook dat werkt. Op Instagram laat ik alles staan wat nog niet verkocht is. En zoals op de foto zichtbaar: ik heb dit pakketje aan 1 persoon verkocht via Instagram. Extra leuk: iets van mijzelf en een aantal boeken van mijn werk. En extra leuk, om daarna een berichtje te krijgen dat haar vader er blij mee is. 


Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...