zondag 25 augustus 2019

Zomervakantie 2019

Op 11 juli begon om 14 uur de zomervakantie, altijd lekker dat ze die laatste vrijdag al niet meer naar school hoeven. Het werd een warme en luie vakantie. Ik geloof dat we nog nooit eerder zo ultra lui waren. Ik had mij voorgenomen, dat mijn zoon elke dag een Disney boekje zou lezen, maar dat schoot er behoorlijk bij in., maar 3 tot 4 boekjes per week vind ik nog wel redelijk geslaagd. Zelf las ik 18 boeken, waarvan ik de eerste al uitlas op de 11e.

De gelezen Disney boekjes op Instagram 

In de vakantie ontving ik een berichtje op Instagram, dat ik 21 boeken kon komen ophalen. Ben nog niet toegekomen er daar een aantal van te lezen, geen eentje om eerlijk te zijn, dat komt nog wel.

Tijdens de zes weken vrij van mijn zoon, heb ik natuurlijk wel een aantal dagen gewerkt. Op het werk is in de kleine zaal 'Het kabinet' voortaan een mini-tentoonstelling te zien. De eerste die we daar tonen loopt t/m 29 september en gaat over Acker Stratingh


Buurkat Alex

Ik pimpte heel voordelig mijn balkon en beleefde avonturen met buurkat Alex, die steeds maar ons huis binnen wilde en net een aapje leek. Wat de buren en ik ook probeerden, Alex wist een manier. Toen mijn moeder hier logeerde, glipte Alex naar boven naar de slaapkamers. Deze keer had ik de deuren dicht zitten. Hij voelde zich daardoor onveilig en maakte ik deze super gave foto. Verder kunnen Alex en wij nog wel overweg met elkaar hoor :) . Over gave foto's gesproken, ik nam deze super gave foto van een hommel: Klik 

Reitdiephaven

Verder mochten we meevaren naar Reitdiephaven met de Emma.

Regen in de haven van Zoutkamp

We wilden naar de theefabriek, maar reed het OV niet op het tijdstip, dat wij er heen wilden, dus werd het Zoutkamp. Toen we zaten te eten bij De Boeter, begon het behoorlijk te regenen.

Uitzicht op de Martinitoren

We beklommen de Martinitoren en we deden een poging om de kerkklok te luiden, wat ons niet lukte, maar wel een leuke foto.

Strijd!!100 jaar vrouwenkiesrecht
Groninger Museum

Terwijl mijn zoon samen met oma Daan Roosegaarde bezocht in het Groninger Museum, bezocht ik Strijd! 100 jaar vrouwenkiesrecht.

Een deel van de Rijsttafel

We genoten van heerlijk eten in Indisch restaurant de Omhelzing in de Jacob van Ruysdaelstraat. Toen ik de foto had genomen, kwam er nog meer op tafel. We hadden een visrijsttafel. Echt ZALIG!!!

Detail op het minimale gepimpte balkon

Voor het werk, gingen we naar de Makro en omdat C geen BSO-dag had, ging hij gewoon mee. Hij vond het nogal een belevenis en we 'vochten' om een reuze pot met Nutella 

Het buurmeisje trouwde en ik kon haar (het was een werkdag) gelukkig nog ff spotten in haar trouwjurk.

We sloten de vakantie af met een ultra luie dag, maar de één na laatste dag fietsten we 13km en gingen we eindelijk naar het huis kijken van vrienden en bezochten we een illegaal strandje in Meerstad. 



De boeken die ik las:

- Rembrandt, de schilder van licht en schaduw - Nills Büttner.
-  De verborgen taal van bloemen - Vanessa Diffenbaugh
- Juf Braaksel - Carry Slee
- muziek op postzegels & Orders and decorations 
- De steen schreeuwt uit de muur - Johan van Gelder
- Het zevende land - Harry Mulisch
- van chanel naar flanel - Marijke de Vos
- Snuf de hond - Piet Prins
- Floddertje Vies & Schuim - Annie MG Schmidt
- Peter van Straaten tekent de Liefde
- Rembrandt en de bijbel (alle etsen) - Christian Tümpel
- Theo van den Boogaard tekent de dood. 
- Cliffrock Castle, werken op een kasteel in Schotland - Josephine Rombouts.
- Een pittig soepje - Femke Dekker
- Koken con amore - Sophia Loren
- Het Negerboek - Lauwrense Hill
- Kind van twee culturen, Wieteke van Dort, Indische familie - Hans Visser. 





Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...