vrijdag 22 december 2017

Ouwe Rex is alweer 30

Gister zag ik de kerstman door Groningen rijden.
Er werd enthousiast naar me gezwaaid, dus de kerstman
is Jan met zijn paard Rex. 

Mijn zoon en ik kennen hen al bijna 10 jaar en we hebben 
best al wat beleefd met dit koppel 😊.
De eerste keer, dat ik Jan door Groningen zag
rijden, reed hij met zijn tractor en paardentram.
Toen was C nog een baby.
Of met een halve auto achter Jannie aan.

Toen C voor het eerst op een paard zat,
was dat op de rug van Rex.

Soms als ik met Jan aan de praat raakte, dan dacht Rex
dat die al naar huis kon. En soms werd ik thuis gebracht
met paard en wagen. Ik heb zelfs eens mijn zoon opgehaald
van de crèche, later school en nog weer later eens van de 
BSO met paard en wagen. Maar de laatste keer vond hij het
best wel normaal 😄.
Al vonden zijn vriendjes het altijd super gaaffff.
Ik ging een kerstcadeau kopen voor mijn zoon op de Vismarkt en 
ben daarna even gaan kletsen onder de kerstboom met Jan
op de Grote Markt, nadat ik de Grote G op de foto had gezet. 
Ik nam wat foto's van Rex, maar Rex had al gezien, dat er 
in mijn fietskratje tussen de boodschappen brood lag.
Aaien mocht wel, maar hij wilde toch wel 
heeeeel graag dat brood 😃.
Nou vooruit, één boterham dan. 

Rex is alweer 30 jaar oud. En als hij geen zin heeft,
dan gaat hij niet mee naar de Grote Markt. Voorheen had
Jan nog een paard Jannie en die vond het soms ook leuk om
mee te gaan, maar meestal wilde Rex mee.
Jannie is dit jaar overleden en is 26 jaar geworden.

Eerder dit jaar heb ik Jan's 'nieuwe' paard op de foto
gezet en die heeft de leuke naam Tante Te 
Die ik ook al eens met haar snuit op de foto heb gezet.

 
De leuke kerstdetails van de 'slee' nog even op
de foto gezet en toen ging ik snel het kado thuis
verstoppen en mijn zoon van school halen. 

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...