zondag 12 juli 2015

Kinder-energie

Vandaag zijn we gaan zwemmen met vrienden van mijn zoon. X (8) en haar broer R (9). Het leek mij leuk om even baantjes te gaan zwemmen. Nu vond X het ook gezellig om mee te doen. Zij is heel sportief en heeft zichtbare spieren, dus ik ging er van uit, dat zij mij er met gemak uit zal zwemmen :). 
internet foto
We hadden het eerste baantje erop zitten, toen haar broer er bij kwam. In het begin kon R ons moeilijk bij houden. Tot mijn verbazing wist ik X bij te houden. Naar mate de baantjes opliepen, werd het voor mij moeilijker om de kinderen bij te houden. X leek er verbaasd over en mijn theorie was "Jullie hebben het makkelijk, met die kinder-energie van jullie" Verder stond ik er niet meer bij stil dat ik dit geintje had gemaakt. :-)

Als de kinderen er niet bij waren geweest had ik denk ik bij 15 gestopt. Het stukje tussen de schouders bij de nek ging pijn doen en in de benen merkte ik spierpijn op. Toch gingen we voor de 20 baantjes. Toen X en ik eindelijk het twintigste baantje hadden afgetikt, moest haar broer er nog eentje zwemmen, om ook op twintig te komen. We klommen uit het water en de kinderen stonden bij de badjuf. Ik hoorde X vertellen "Wij waren op het eind sneller dan Zakina, want wij hebben kinder-energie" ze keek de juf vol trots aan en die moest er om lachen en ik ook. Maar een paar uur later besefte ik, dat er een kern van waarheid in mijn theorie zit. Terwijl ik brak was de rest van de middag, blijft er energie in kinderen zitten :-). 

Best wel leuk, om te beseffen dat 20 baantjes een halve kilometer is. 

2 opmerkingen:

Elise zei

Nou idd, kinderen kunnen non-stop doorgaan. Mijn zoon heeft Nijmegen, de vierdaagse gelopen. Ging daarna nog een potje voetballen haha

Knap dat je het zo lang volhield, ik heb dat vrijwel meteen al, nekpijn ! Zwemmen is meer poedelen hier ..

Zakina zei

Nou pfff waar halen ze de energie vandaan :).

Je wilt niet weten, hoe ik me de dag erna voelde

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...