zaterdag 31 januari 2015

Een weekje sportschool

(foto van het internet)
Vroeger zag de binnenkant van het postkantoor aan de 
Munnekeholm in Groningen er zo van binnen uit. 
Toen de postkantoren in Nederland ophielden te bestaan, bleef dit 
gebouw een lange tijd leeg of werd het gebruikt
als tijdelijke expositieruimte voor tentoonstellingen 
of kunstenaars. 

      
(eigen foto)
(eigen foto)
In die tijd heb ik deze foto's gemaakt van het prachtige plafond. 
Ook zijn er in het plafond verwijzingen te vinden naar de 
functie voor hier een postkantoor zat, namelijk een ziekenhuis.
(foto van het internet)
Tegenwoordig zit er een sportschool in het voormalig postkantoor.
De vloer is origineel gebleven en het plafond en de lampen
uit die tijd zijn ook nog steeds in gebruik.
Mooi om te zien, dat een gebouw in ere wordt gehouden bij een 
nieuwe functie en dat dat prima samen gaat. 
De sportschool heet Train More.
Je wordt gestimuleerd om vaker te komen sporten,
dan betaal je minder abonnementskosten per maand.
Toen ik vroeger bij KPN in Den Haag werkte, liep ik
dagelijks langs een sportschool en dit stimuleerde mij om
dagelijks te gaan sporten op werkdagen.
Aangezien het voormalig postkantoor, bij mijn werk
op de hoek ligt, leek dit mij de uitgelezen kans.

Door mijn schildklier, ben ik behoorlijk moe dagelijks.
En ik hoop in de eerste plaats energie-winst te behalen.
Tevens kom ik nogal snel aan, door die zelfde schildklier
en ik hoop, dat ik nu stil ga staan en ik in ieder geval niet
dikker wordt. Val ik af, dan is dat een mooie bijkomstigheid.
(foto van het internet) 
Sporten kan ik het nog niet noemen, het is meer
een beetje bewegen. En tijdens dat bewegen verveel ik mij
in mijn hoofd, dus lees ik een e-book op mijn telefoon.
Foto gemaakt door Annika@

Of een papierenboek tijdens het fietsen :-). 

Bij gewerkt op 31-1-2016

Bijna een jaar lang ben ik braaf en vaak wezen sporten 
en dan is het heel betaalbaar. Maar als je stukken 
minder gaat, dan betaal je de jackpot (zeg maar). 
En ik merk, dat ik dan zelfs niet op maandag ga,
want wat maakt het uit. Laat die ene dag dan ook maar zitten.
Want de abonnementskosten zijn alleen leuk als je 3x p/wk gaat.
Nouja, het is niet anders. 
Het is jammer, want een fijne sportschool. 
Maar 30 euro p/mnd is me te veel.

10 opmerkingen:

Harriët zei

Wauw, knap hoor! En handig dat de sportschool dicht bij je werk zit natuurlijk!
Ik ben destijds gestopt...vond het ook te duur worden. Marco was toen ook nog lid, dus 2x €35,- p mnd. Nu zijn de kosten daar ineens minder geworden! Van 35,- naar €17,50 per maand dus dat scheelt nogal! Eigenlijk zou ik ook weer moeten beginnen. Maar ja, die stap eerst weer he. Pfff
Fijn weekend!

Hanny zei

Hartstikke goed bezig. Sporten is goed voor de gezondheid. Dus: hou vol. Zeker nu het begin zo bemoedigend is.

Zakina zei

Die eerste stap is vaak de moeilijkste. En 17,50 is te doen. Wat een kosten zeg voorheen.

Zakina zei

Dankjewel Hanny :). Het grappige was, dat ik op de fietsbrug bij Kardinge mijn iets betere conditie al merkte. Ik pakte de brug veel makkelijker en haalde mijn zoon in, hij baalde als een stekker hahahaha

Elise zei

Ik vind een sportschool verschrikkelijk, echt. Maar heel kna

Zakina zei

Dankje :)

Dave zei

Heerlijk om naar de sportschool toe te gaan! Ik ben er regelmatig te vinden hoor. Lekker doorgaan!

Zakina zei

Dankjewel :). En ik ben er tot nu toe (derde week) ook regelmatig :).

Marieke zei

Leuk blog met leuke informatie!

Zakina zei

Dankjewel Marieke

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...