vrijdag 23 mei 2014

Een kat halen / voor schut staan


Vanmiddag loop ik met een vriendin 
en we hebben het over een genante situatie, 
waarop ik reageer "Ohhh, haal je een kat dan" 
Ze verstaat mij niet en ik herhaal
"Een kat halen, voor schut staan" 
Waarop mijn zoon reageert met 
"Mamma, ga je een kat halen?" 
Zelfs de bouwvakkers waar we langs liepen
begonnen te lachen op dat moment. 
Heerlijke kinderlogica om uitdrukkingen in de Nederlandse taal :D

Als reactie op het log (maar dan op Facebook),
kreeg ik de volgende uitleg, dat "Een katje halen" uit het Maleis
 komt en in een oude marineterm 'je loon ophalen' betekent.
Altijd leuk, dit soort weetjes :-)


Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...