dinsdag 11 februari 2014

Eerste Wereldoorlog / De Grote Oorlog

Omdat wij eind maart een tentoonstelling starten over de Eerste Wereldoorlog 
ik me door Menno Wielinga laten informeren welke boeken ik zou kunnen
bestellen voor de museumwinkel. 
Verder ben ik me in het één en ander gaan verdiepen en gaan inlezen.
Uit de boeken die hij me adviseerde ben ik een selectie gaan maken.
En als je dan gaat mailen met uitgeverijen, ontdek je dat de pareltjes die je 
wilt bestellen soms grotere pareltjes worden.
En wat mij vooral vaak opvalt is hoe leuk het mail-contact met uitgeverijen 
kan zijn. Vaak hoe kleiner een uitgeverij hoe persoonlijker het contact kan zijn.

Dit jaar is het 100 jaar geleden, dat de Eerste Wereldoorlog begon.
Nederland bleef neutraal en toch gebeurde er van alles. 
De gevolgen van de Eerste Wereldoorlog werden voelbaar in Nederland
zoals ik ook al las in het boek van de Groningse koffiebranderij TikTak:
En als je dan met mensen praat over de boeken, die je wat lijken,
dan blijken mensen de boeken of zelfs de films te kennen.
Goh, wat heb ik toch weinig kennis over de Eerste Wereldoorlog,
maar daar komt vast snel verandering in.
Nu ga ik 1 boek lenen (die ik toevallig ook besteld heb) en ik vermoed,
dat een ander boek straks aan mijn vingers blijft plakken. 
Daarover in een ander blogje meer. 


Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...