zondag 3 november 2013

Zomaar een zondag

Vanmorgen begonnen C en ik de dag relaxt. Ik ben begonnen in het boek 
"Hoe duur was de suiker" eerder dit jaar eens gekocht voor 1 euro,
nog voor dat de film in de bioscoop draaide. 
Sowieso wil ik eerst het boek gelezen hebben, voor ik de film ooit wil zien.

Vanmiddag mocht ik werken en heb ik C naar de mensen gebracht, 
waar hij het liefste is, als ik op zondagen werk. Alleen konden zij nu niet
de hele zondagmiddag, maar een deel. Om 16u werd hij naar het museum 
gebracht. Waar hij zich een uurtje heeft weten te vermaken. 
Wel struinde hij door het winkeltje en werd 'verliefd' op het eflje, waarvan hij
dacht dat het een fee was. Hij mocht hem hebben, als hij lief zou zijn.
Dus aan het einde van mijn dienst voor hem gekocht.
Van één van de bezoekers kreeg hij zelfs een paar snoepjes aangeboden.
Zij waren zelf met kinderen aanwezig en vonden hem zo schattig.
Ik nam het aan, aan de balie en bewaarde het voor hem, terwijl hij boven
in de educatie-ruimte aan het spelen was.

Na het werk liepen we langs een kledingwinkel, waar een poppetje 
de veters van een paspop stond te strikken of misschien wel stiekem los te trekken.
Daar stonden C en ik even een discussie over te houden. 
Vinden wij grappig terwijl voorbijgangers ons vast voor gek verklaren hahaha.

C vond het maar wat spannend nu het al zo donker was in de stad. 
Joris van Joris en de Draak leek reusachtig nu door die enorme schaduw op de
martini. Grappig hoe de stad opeens iets magisch kan krijgen voor een kind,
alleen maar omdat het eerder donker is. 

Het was een heerlijke dag en tegen zevenen zei ik "Ik ga even naar de wc en dan breng
ik je naar bed." Hij vond het best en vroeg of hij al vast naar boven mocht.
Toen ik boven kwam, was ik verbaasd, dat hij al in bed lag en al sliep.
Dat heeft hij snel gedaan. Aan de andere kant, wel weer jammer om niet 
voor te kunnen lezen. Voelde me een beetje kaal, toen ik weer naar  beneden liep. 



2 opmerkingen:

Hanny zei

Een heel leuke dag hebben jullie dus gehad.
Zo'n poppetje in de etalage is hartstikke geinig. Daar zou ik ook vreselijk om moeten lachen als ik er langsliep. Creatieve geest die dit bedacht heeft.

Zakina zei

Het zijn heel leuke poppetjes. Ze hebben ze vaker bij hen in de etalage en telkens doen ze wat anders.

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...