donderdag 3 januari 2019

Zomervakantie 2018

Het blog had ik al langer af, maar was ik vergeten te plaatsen. Toch plaats ik hem als nog, omdat zowel mijn zoon als ik het leuk vinden om het op te kunnen zoeken.

De zomervakantie begon op vrijdag 20 juli tot en met zondag 2 september. Dit jaar konden we voor het eerst een hele week op vakantie. We zijn nog nooit samen langer dan 2 nachten van huis geweest. En het voelde heerlijk om de vakantie te kunnen betalen. Dat het financieel iets beter gaat en tevens kon het, omdat we de kosten van ons vakantiehuisje konden delen met oma, die gezellig mee ging.

Maar eerst begon de vakantie met nog een paar verplichtingen, want logopedie en Molendrift gingen 3 wkn lang gewoon door. Een aantal werkdagen en zelfs extra werkdagen. Zelfs eentje, omdat ik dingen gewoon af wil hebben, een paar dagen die zo gepland waren en een paar dagen waarin ik uit nood op kwam dagen op het werk. En verder heerlijk veel vrij. Waarvan we een aantal heerlijk lui doorbrachten.

Op 27 juli ging ik naar buiten voor de Bloedmaan, mijn zoon wilde eerst niet komen kijken, maar naderhand kwam hij toch maar wel buiten kijken.

Op 28 juli hadden we een tuinfeest bij vrienden en net over de grens van hun dorp zag ik een beeld. Er blijken er nog een paar te staan, dus tzt ga ik weer naar hen toe en gaan we even langs al deze beelden lopen.

Af en toe hadden we deze zomer bezoek op balkon, van deze schatjes. De leukste foto die ik maakte kreeg de meeste likes ever op, op mijn Instagram. Logisch het is ook zo'n scheetje 💗. Maar steeds meer liefde hebben we voor onze oude buurtpoes Miesje. Ze kwam zelfs eens met een noodgang aanrennen, toen wij thuis kwamen. Elke dag begroet ze ons, maar niet elke keer krijgt ze wat lekkers.

Het werd de droogste zomer van ons leven. De grasvelden werden geel, de meeste planten hadden het niet naar hun zin, maar de platanen groeiden ervan uit hun jasje We hadden één keer heel veel regen, terwijl Buienrader bleef beweren dat het droog was in Groningen. Wij schuilden op de Grote Markt.

Net zoals vorig jaar, mocht C in Assen weer pizza's bakken en hij maakte weer heel lekkere pizza's.

Soms kan je bepaalde foto's niet maken, omdat een vitrine altijd spiegelt. Voor mij weleens een nadeel, als ik een museum bezoek, maar het voordeel van in een museum werken is, dat er soms een vitrine open gaat om een bepaalde reden en dat je dan een foto mag maken. Ik nam een foto van deze mooie tafelsnuifdoos. 

We zijn van 20 t/m 27 augustus naar West Friesland geweest. Daar had ik een huisje gehuurd, die enthousiast gevonden werd met de plattegrond, door mijn zoon "Mamma, een echt huis" doelend op het puntdakje :D. We bezochten in die week Hoorn, Enkhuizen, Medemblik en Andijk. En 's avonds hupte er in ons tuintje schattige konijntjes rond 💗.

Omdat we moe waren van de week weg en de 6u durende reis, hebben we niet alles mee gekregen van Gronings Ontzet. En op 1 september konden we genieten van een aantal luchtballonnen die over kwamen ivm Ballon Fiësta.   Op het werk werd ik verrast met een betere presentatie van de SliksleeEn de nieuwe Walviszaal was geopend en zag er veel beter uit. Er staat een heel mooi struisvogelei, die nep blijkt te zijn. 

Totaal heeft mijn zoon deze vakantie maar 2 films in de bioscoop gezien. Samen keken we Hotel Transsylvanië 3 en hij keek er nog eentje met de oppas toen ik in het weekend aan het werk was.

Deze vakantie heb ik iets meer gelezen, als vorige zomer:

1. De Vliegenvanger III - Ravelli
2. Hugo de Groot Pad, historische wandel- en fietsroute - Frans Godfroy
3. Kolja - Arthur Japin
5. Lieveling - Kim van Kooten
6. Van binnen is alles stuk - Simon Hammelburg
7. Verhalen uit de Rotterdamse haven. Laat je zakken!!! - Kobus de Tallyman 
8. Knielen op een bed violen - Jan Siebelink 
9. De tranen van Mata Hari - Tomas Ross 

Nummer 4 ben ik niet vergeten, maar die zorgde nogal voor discussies online. Een discussie is prima, maar dan liever fase to fase en één op één. En nummer 9 las ik uit, toen ik net mijn zoon naar school had gebracht op de eerste schooldag. Maar had ik mij die zondag niet zo rot gevoeld, dan had ik hem zondag al uit gehad :) .

De boeken die ik voorlas in de vakantie:

1. De Piraten van Scheurbuikstrand - Jonny Duddle
2. Vincent en Camille - Een Goudenboekje
3. Paniek in de tent - Anke Kranendonk 
En een boek, dat ik niet voorlas voor mijn zoon, want daar is hij duidelijk te oud voor, dus dat stuurde ik naar de kinderen van mijn beste vriendin. Beers dikke billen - Steve Smallman & Emma Yarlett. 

Ik vond het een geslaagde zomer.







Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...