dinsdag 11 juli 2017

Houdini

Sinds ik hier woon beleef ik van alles met mijn balkon. Meestal is dat door vogels. Ik had ooit eens een vogelhuisje gekregen om vast te maken aan de reling en dan kwam er allerhande bezoek langs vliegen. Ze scheten helaas ook de boel onder en dat is o.a niet handig met de was, dus heb ik het vogelhuisje toen weer verwijderd.

Soms tikte er een kauwtje op het raam voor wat lekkers, wat ik nog wel een tijdje heb gedaan, tot die vriendjes mee nam. Ik kan erg genieten bij het naar buiten kijken naar de musjes bij mijn plantenbakje die aan de reling hangt. Al vond ik het niet zo aardig, dat ze in het begin steeds mijn knoflook eruit haalden 😃gingen ze mee voetballen ofzo hahaha.

En toen zag ik opeens een kat bij mijn plantenbak (ja, rechts zit onkruid, maar daar zit zo'n lief blommetje aan dus vandaar). Waar komt die nu opeens vandaan? Ik woon hier al bijna 10 jaar en beide buren hebben katten gehad, maar het was altijd zo, dat ze niet van hun eigen balkon af konden naar mij toe. Dus ik naar buiten en kijken. De pogingen van de vorige buren om hun katten op hun eigen balkon te houden, alles zat er nog. Dus ik begon te praten tegen dit poezenbeest en noemde het Houdini, want dit was wel een heel knap staaltje werk. Ik tilde hem op en zette hem weer op zijn eigen balkon.
Een tijdje later kom ik in de keuken en zie ik Houdini in de bak met tassen in de keuken liggen. Mijn zoon vond dit ondertussen allemaal prachtig en reuze spannend. Afijn, weer Houdini opgetild en ik trof de huidige buren op balkon aan en het beessie overhandigd. Hij blijkt een zij te zijn. Het graas op de reling werd meteen breder gemaakt om te beletten, dat het weer gaat gebeuren.

's Nachts moest ik naar de wc toe en testte ik mijn bloedwaardes even in de keuken. Ik stond met mijn rug naar het raam toe en hoor iets op het raam. Houdini stond lang gerekt op de balkonstoel te tikken met een pootje op mijn raam en toen ik naar haar keek begon ze te mauwen. Ze keek naar boven en zag het keukenraampje open staan. Ik snel naar het raam toe hahaha "Dag Houdini, mijn huis kom je niet in vannacht en je zoekt ook maar uit hoe je thuis komt"😈

Het bleek geen probleem te zijn voor Houdini, thuis is zij gekomen. De buren troffen maatregelen. Toen ik de volgende dag op balkon kwam, werd er naar me gemiauwd. Houdini leek zich zelf zielig te vinden en ik ging me bijna schuldig voelen.
Op een gegeven moment wist Houdini toch weer te ontsnappen. Ik trof haar in de buurt van mijn computer aan.
Dus toch maar weer thuis gebracht. Houdini blijkt heet eigenlijk Gucci. Gucci kan waarschijnlijk nu echt niet meer ontsnappen, want wat bleek ze nu te kunnen? Ze kon heel hoog springen. Dus nu is echt alles gebarricadeerd. En dit is tevens fijn, voor het huisgenootje, die zielig zat te miauwen op balkon als Gucci er vandoor ging😌

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...