zondag 20 november 2016

Sinterklaas intocht Groningen 2016

De tocht wordt aangevoerd door de politieboot vol 
met traditionele Pieten. 
Het was gezellig en het was druk in de stad.
Velen zwaaide uitgelaten terug naar de vrolijk
zwaaiende Pieten. 
Deze keer ook een roetveeg Piet. 
Ik heb er een paar gespot. 
Mijn zoon was er van overtuigd, dat het mannenkoor
dezelfde mannen zijn, als die die vorige week bij
de landelijke intocht op tv te zien waren 😊
(als je op de foto klikt, hoor je ze zingen) 
Ook de acrobaat pietjes waren er weer.
Jeetje, hoeveel zouden er op de kast passen? 😃
Altijd leuk, als een actie-foto lukt. 
en nog eentje 😊
(klik op de foto, om de pietjes in actie te zien)
Een roetveeg kano-piet
Dit vind ik altijd zo leuk, dat ze 
in de netten van de mast hangen.
Ook deze Schipper-Piet is een roetveeg Piet. 
De pietenband
De Emma (PW17) met achter haar de Tromp.
Het auto-bootje is ook weer van de partij. 
kano-pietjes waren druk met ballen uit het water
halen en tekeningen van de kinderen aan te pakken.
Ook in de mast van de Tromp hangen Pieten. 
Sinterklaas zwaait vanaf de Tromp ook naar onze 
kant. Toch leuk als het weer lukt om hem met zijn
gezicht op de foto te krijgen. 
Ook de Spaanse edelmannen zijn er weer bij. Maar 
waarom het dan altijd meisjes met snorren zijn???
Eentje is haar snor zelfs kwijt 😄.
De meneer in lange zwarte jas en mooie hoge hoed is 
één van de bestuursleden van de Vereeniging van Volksvermaken.
Zij organiseren altijd de intocht (en bijv. ook Bommen Berend).
Ik heb vele foto's genomen van de Piet met de witte baard.
Gelukkig zat er toch één foto bij, waar hij goed te zien op is.
Hier let op, deze piet geeft het meisje op de pony
lekker wat pepernoten.
mmmm lekkerrrr 
Piet gaat de pony ook geven en al heb ik daar geen
foto van, de pony vond het ook lekker 😊
Ik ben helemaal weg van dit super leuke treintje 
Sinterklaas rijdt ook langs met Americo
en de Piet in het blauw heeft het benauwd in het
veel te strak zittende pak.
De Gruno Postharmonie liep dit jaar achteraan.
Ik had gehoopt, net zoals twee jaar geleden weer achter 
hen aan mee te lopen door de stad. Dat was toen 
zo'n mooie ervaring. Helaas dat kon nu niet, 
want een brandweerwagen en een auto waren 
deze keer het einde van de stoet. 
Later heb ik hen gefilmd bij de Martinitoren.
Je kan op de foto klikken voor het filmpje.
Nou dit was het.... ik laat het schoorsteenveegstertje
jullie uitzwaaien 😉

2 opmerkingen:

tagrijn zei

Haha, wie zal dit leuker hebben gevonden: jij of Calvin? Geen neppieten in Groningen, dat doet me deugd. Leuk en levendig verslag.

Zakina zei

Ik ben een groot kind :D Dus ik geniet groots

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...