zaterdag 27 augustus 2016

Zomervakantie 2016

De zomervakantie begon op donderdagmiddag 14 juli,
met een uitnodiging bij kinderen van school. 
Een gezin van 5 kinderen en wij op de fiets achter hen aan. 
Wat konden zij hard fietsen en wat had mijn zoon moeite om
het bij te houden. 
Ik werd verwelkomd met deze heerlijke salade.

"Aletta" aan de Ankersmid/Nageljongen in Sappemeer
In de wijk Boswijk. De wijk is vernoemd naar een scheepsbouwer.
Op 15 juli waren we in Sappemeer.

Op 21 juli gezellig geluncht en gedineerd bij een lieverd
en in haar tuin zagen we in de wolken een schaapje/lammetje.

Op 23 juli hadden we een puzzel af, waar we een paar dagen
mee bezig zijn geweest. Nouja, ik vooral. De Titanic. 
Mijn zoon heeft een enorme interesse in dit schip en ik had
de puzzel eigenlijk geleend voor hem.

Op 25 juli hadden we bijna de bioskoop voor onszelf 
toen we naar Finding Dory gingen. Wat een leuke film. 

Op 28 juli gingen we naar Dinoland in Zwolle,
wat een leuk park voor kinderen onder de 10.

Op 31 juli zijn we naar Ice Age 4 gegaan. 
Ik verbaas me er over dat ook deel 4 weer ontzettend
leuk gemaakt is. Normaal zijn vervolg films minder leuk. 

12 Augustus naar het openluchtmuseum Ellert en Brammert.
Na dagen van regen, was het die dag maar een klein
beetje nat. En dat was heel fijn zo'n hele dag buiten. 

De Hondskop

We zijn, dankzij gratis treinkaartjes, twee keer naar het
Spoorwegmuseum geweest in Utrecht.
En beide keren kwamen we tijd te kort :-). 


14 augustus de tentoonstelling van Theodorus Beckering
in het Groninger Museum wezen bekijken. Eigenlijk kwam 
ik alleen daarvoor, maar mijn moeder en zoon wilden het 
hele museum bezoeken. Ook daar zag ik wel weer 
een aantal mooie schilderijen enzo.

17 augustus kreeg ik van de buurvrouw een plantenbak
vol met aardbeienplantjes voor aan het balkon. We moeten
wel wachten tot het voorjaar, eer we de eerste aardbeien zullen
mogen proeven, maar ik vind dit al zo gaaf :-). 

20 augustus naar het Legiomuseum. Een klein museum en verder
een fantastisch lego-speelparadijs voor kinderen.
Velen uren spelen, kreeg ik mijn zoon met enige moeite weg 
uit het museum, toen ze gingen sluiten. Heerlijk!!!

Het één na laatste weekend zijn we wezen logeren bij mijn
tante in Voorburg. En hebben we Madurodam bezocht.
Waar ik mazzel had, dat iemand me een vrijkaartje voor 
7,50 verkocht en ik zo voor één van ons geen 16,50 entree 
hoefde te betalen :D 

Op de terug weg naar huis, zijn we naar Naturalis geweest
en hebben we samen een late lunch genoten op een ander
station, met een goede vriend. 

En tot slot, hebben we dit laatste weekend van de vakantie,
de vakantie afgesloten met de ontzettende leuke film
'Huisdierengeheimen'. En weer hadden we bijna
de hele bioskoop voor ons zelf. 

Verder heb ik weer wat boeken gelezen en hebben we samen
heel veel filmpjes geleend bij de bieb. En vond mijn zoon
het leuk, dat we pastte op de katten van de buren. 

Maar ook een dagje Ikea was leuk en een uitje
naar de Jumbo in de Euroborg, omdat je daar zelf kan 
scannen met een handscanner. Dat vond mijn zoon al een
dagje uit. Gezellig erheen gefietst via een route die we nog
niet kenden, wat het dan voor hem weer spannend maakt.
En natuurlijk een paar keer wezen zwemmen, wat we dan weer
gratis kunnen vanwege de Stadjerspas. 

Ondanks, dat mijn vakantiegeld al op was, voordat de vakantie
begon. Mede aan de eigen bijdrage (ambulance zorgde er voor dat
mijn eigen bijdrage meteen op was). Is het me toch weer gelukt,
om mijn zoon een leuke vakantie te geven. En gelukkig vindt hij
dat ook. :-)  

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...