vrijdag 29 juli 2016

Dinoland

Gister zijn we, door een tip van een collega, naar Dinoland geweest.
Ik denk, dat het echt wat is voor kinderen onder de 10 jaar. 
Deze Dino staat bij de entree en in het water als je binnen bent.
Tyrannosaurus
Betekenis van de naam: 'Tiran-Sauriër'
In zijn bek had de Tyrannosaurus 58 scherpe tanden 
met kleine karteltjes. Daarmee kon hij grote stukken vlees
uit zijn prooi scheuren. Maar hij kon zijn bek ook ver openen,
om grote stukken vlees in één keer te verslinden. 
Pterosaurus
Betekenis van de naam: 'Vleugelsauriër'
Ze konden vliegen dankzij hun vlieghuid. Die spande zich
tussen hun sterk verlengde vierde vinger en hun lichaam. 
Ptesosaurus was geen dino, maar wel (verre) familie
van ze. Anders dan dino's waren zij bedekt met haar en warmbloedig.

Er stonden ook andere borden in Dinoland, zoals over tijdperken, bijv. 'Het krijt'
De temperaturen in het krijt-tijdperk waren zo hoog, dat zelfs
op de polen er geen ijs was. Daardoor was de zeespiegel hoger, dan hij
tegenwoordig is. Gek hè, maar ik kan me niet heugen, dat 
ze dat op school hebben verteld. 
Zelfs in de speeltuin waren er dino's 
Leuk om al die diverse dino's te zien.
Gelijk aan het begin was deze speeltuin, mijn zoon rende er 
gelijk op af :-) 
Er kon gespeeld worden in een helicopter
Een vliegtuig die in verbinding staat met een klimrek
en glijbaan. Wat onwijs leuk gedaan allemaal
Ik werd bijna geplet door een reusachtige Dino.
Echt reusachtig :-) 
Er was een enorm grote spin, waarop de kinderen op de poten
konden fietsen. Deze reuzenspin leefde in het Carboon tijdperk
in Argentinië. Men heeft altijd gedacht dat het een reuzenspin was.
Het lichaam had een lengte van 34 cm en de poten hadden een lengte
van ongeveer een halve meter. Lange tijd werd deze spin, de 
Megarachne, beschouwd als de grootste spin ooit, maar
onlangs is vastgesteld dat het een soort zeeschorpioen was. 

Er was ook een binnenspeeltuin en daar stonden zulke leuke
muurschilderingen op de muren. 
Het maakt de ruimte zo leuk en gezellig (mijn mening) 
De wc's staan aangegeven met een zeer schattige
nodig moetende dino:-) 
Het was het het treintripje waard. In de trein kon ik heerlijk 
verder lezen in een dik boek en mijn zoon vermaakte zich
met een spelletje op de tablet. 
Ik had nog getwijfeld, of hij het wel echt leuk had gevonden,
omdat hij na 3,5 uur weer terug naar het station wilde.
Maar toen hij 's avonds op bed ging vertelde hij me, dat hij
het een heel leuke dag heeft gevonden. 

Overige foto's van Dinoland heb ik op mijn Flickr-pagina gezet

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...