zondag 17 augustus 2014

De vakantie zit er op en school begint weer

De afgelopen 6 weken zijn omgevlogen.
We hadden een beetje vrij en een beetje ritme. 
Ik werkte een paar dagen per week en dan ging C naar de BSO,
waar hij een hekel aan heeft. Hij is liever thuis.
Groot was zijn vreugde, dat in de laatste week oma kwam
logeren en hij lekker met oma de werkdagen door kon brengen.
De vakantie begon al op donderdag 3 juli. Jammer dat ik niet aanwezig
was op schoolplein toen de kinderen liedjes zongen e.d
maar wat leuk dat sommige ouders voor mij een filmpje hadden gestuurd. 
4 juli vertrokken wij naar Hilversum voor een logeerpartij en een bruiloft. 
De bruid en bruidegom trouwde de 5e in het bos, tot de regen roet in het eten
gooide en we naar binnen verkaste. Maar wat een belevenis.
De dag erna was het kerkelijkhuwelijk en na afloop vertrokken wij naar Apeldoorn.
Voor C was het de eerste keer in een hotelkamer en dat vond hij 
al een belevenis op zich :). 
De 7e zijn we naar Koningin Juliana Toren gegaan en wat genoot
hij van het park en wat hadden we het getroffen die dag met het weer.
De 8e gingen we naar Paleis het Loo, waar de Grace Kelly tentoonstelling was.
We troffen oma, die later met ons mee ging naar Groningen. 
C vond de stukjes film waarin Grace acteerde met Frank Sinatra 
leuk om naar te kijken en haar auto was hij niet bij weg te slaan.
Helaas een regenachtige dag en werden we weg geregend 
in de tuinen van het Loo.
De 10e gingen we naar Zoutkamp, waar we o.a het Visserijmuseum
hebben bezocht en heerlijk aan het water hebben geluncht. 
Helaas werd ik vanaf die dag ziek en heb ik een paar zonnige dagen op
bed doorgebracht. C en oma gingen we de hort op in de buurt.
Wat C heel gek vond, om mij alleen thuis te laten, de lieverd. 
De 14e gingen we weer naar buiten. 
En toen de week om was, ging mijn moeder weer terug naar Den Haag.
De 17e werden C & ik opgehaald door mijn collega en haar vriend,
voor een dagje Roden. We gingen naar het Speelgoedmuseum en het
Scheepstrakabinet. Dit was fun en werkgerelateerd, omdat ons museum
een Cornelis Jetses tentoonstelling heeft vanaf 3 oktober. 
Ik deed in de museumwinkel daar ideeën op wat we in onze winkel kunnen
verkopen en heb de week erna zitten zoeken naar leveranciers.
Tussendoor was ik een aantal dagen aan het werk en maakte ik o.a
deze zomeretalage. Ik maakte op het werk mee hoe we met collega's
en één bezoeker stil waren voor de slachtoffers van MH17 en 

er was een dag, dat de BSO van mijn zoon ons bezocht en er een heel leuke
kinderactiviteit was met Nathalie van Eerden. 
Eind juli logeerde we een paar dagen op de Boerderij van vrienden.
We bezochten met hen het Gevangenis museum in Veenhuizen 
waar de kinderen zich de hele dag hebben vermaakt en C het dagen lang
over heeft gehad. Vooral de boevenbus maakte indruk op hem.
Een dag later gingen we met zijn allen naar het bos en werd ik lek 
gestoken door dazen. 
De 27e maakte we mee hoe de brug vast kwam te zitten met een bootje ertussen
en zijn we naar het Stripmuseum gegaan, waar later in C's vakantie,
toen ik aan het werk was hij ook met oma erheen ging.
Hij vindt het zo leuk daar :). 
Op 8 aug zijn we naar Amsterdam gegaan naar vrienden en werd
ik mee genomen naar de Hortus en een rondje door de Plantage buurt.
Op 9 aug werden we mee genomen naar Alkmaar waar we een fantastische
kinderboerderij bezochten en genoten van een ijsje in het oude centrum. 
Gister op de laatste vakantiedag bezochten we Verhildersum in Leens
waar we mooie dingen zagen in zowel de borg als de tuin. 
Maar helaas weer met regen.
Verder zijn er genoeg mooie zonnige dagen geweest en hebben we veel lol
gehad in eigen stad in winkels, het centrum of in diverse speeltuinen.
De vakantie is omgevlogen. 
Ik wens mijn zoon een fijne eerste schooldag, maar bovenal
 wens ik veel succes in het nieuwe schooljaar.

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...