zaterdag 28 december 2013

Had opa speelgoed

Soms stelt je kind een vraag, 
waarop je het antwoord wel weet,
maar als er wordt door gevraagd het niet zeker weet.
We maken een busrit (omdat hij graag wil weten
waar bus 8 allemaal komt) en daarom
heeft hij tijd om na te denken.

"Mamma, opa vroeger ook treintje hebt?"
"Nee, opa had geen treintje. Opa had geen speelgoed."
Volgens mijn zoon is dat niet mogelijk,
een kind zonder speelgoed. Ik word niet geloofd.
Ik vertel weer eens, dat opa uit een heel
groot gezin kwam en er 5 jaar lang oorlog was.
Ohja, hij wist nog wel, dat opa echte honger heeft gekend.
Dan komen er vragen, die ik ff niet weet.
Hoe oud was opa, toen hij zijn eerste speelgoed
kreeg en wat dat dan was. Ik dacht een fluitje.

Ik bel mijn ouders en stel een aantal vragen. 
Daarna geef ik C de antwoorden.
Het fluitje was het eerste speelgoed na de oorlog.
De jaren ervoor en in de oorlog werd er speelgoed
gemaakt met wat ze vonden op straat.
Of er werd bijvoorbeeld met 
pollepels op de pannen geslagen.

En dan zegt mijn kleuter iets heel liefs,
het komt echt uit zijn hart.
Hij gaat een mooie auto thuis zoeken en aan
opa geven. Dan heeft opa ook speelgoed.
Hij wil een heel tasje vullen voor opa.
"Schat dat hoeft niet. Opa vindt het heel lief van je,
maar opa speelt niet meer met speelgoed."

Als onze bus 8 in bus 4 veranderd is het speelgoed-verhaal
niet meer belangrijk. Dat een bus van nummer veranderd is
toch zo bizar :D

3 opmerkingen:

Elise zei

Wat vreselijk lief van C, Ja kinderen, van de hak op de tak. Zo ben je serieus aan 't antwoorden en zijn zij al weer met iets anders bezig.

gr Elise

Zakina zei

Eenmaal thuis ging hij toch zoeken voor mooi speelgoed om aan opa te geven :).

Harry Perton zei

Mooi!

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...