zondag 15 december 2013

Aan de ontbijttafel

Normaal is het ganglicht aan doen voldoende om C zijn
bed uit te laten komen.
Vanmorgen moest ik echt naar boven om hem 
wakker te maken.
In een behagelijke opgeruimde keuken, 
stond zijn ontbijt op hem te wachten.
Zijn ogen gaan naar de gezellige lichtjes.
Hij kijkt omhoog naar onze grote kandelaarding,
boven de eettafel. 
"Mamma, daar kaarsjes in doen"
Ik leg hem uit dat, dat niet kan door het plavond
dan zouden we brand kunnen krijgen.
"Jij kan lichtjes in doen. Oom Anold kleine lichtjes
heeft in lamp. Jij regelen ja?"
Na het ontbijt mag hij op zijn DS Super Mario spelen.
Bär (zijn knuffel) moet goed opletten hoe goed
hij het doet. Zelfs de 6e (laatste)
plaats wordt gevierd als overwinning. 
C denkt nl dat de 6 staat voor de leeftijd
die hij bij zijn volgende verjaardag heeft.
Voorlopig geniet ik nog ff van mijn kleuter,
die bijna geen kleuter meer is :). 
En Bär, die vindt de DS wel gezellig en is
oprecht geïnteresseerd ;)

3 opmerkingen:

Elise zei

Hahah, super toch ! Laat hem maar lekker genieten van zijn overwinning.
Ach, bij zeeman heb je nepkaarsjes, net zo groot als waxinelichtje .. knopje aan /uit, zo leuk

gr elise

Zakina zei

Ik laat hem zeker lekker genieten van zijn 'overwinning', leuk juist!!! En ik heb idd een nepkaarsje nu in het huisje zitten en C is daar helemaal blij mee.

Zakina zei

De kandelaar boven mijn tafel, passen de lampjes niet in die jij bedoeld. Ik zal ff een foto maken en je twitteren

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...