maandag 15 oktober 2018

Herfstpracht in Pioenpark (Oosterpark Groningen)

Vanmorgen werd ik boos wakker (ja bizar, dat een droom je boos kan maken), want in mijn droom zag ik C (10) met zijn vrienden roken. Gelukkig besefte ik al snel dat het een droom was. Maar wat voor dag was het eigenlijk vandaag? Ohjee, een schooldag en de wekker was niet gezet. Gelukkig was ik dus uit mijzelf wakker geworden.

Ik voelde mij niet zo goed. Misschien een griepje onder de leden en wilde het liefste terug naar bed.
Toen C wakker was, vroeg hij waarom mijn bed zo'n zooitje was. Ik vertelde hem van de droom. Nou, dat vond hij maar raar, want hij gaat nooit roken. Ik hoop het ๐Ÿ˜Š.

In mijn pyjama (die er niet als zodanig uit ziet) bracht ik hem naar school en ik was van plan om daarna mijn bed weer in te duiken. Want vandaag is het toch bed-verschoon-dag, dus niet erg om met iets wat ik buiten aan heb gehad er nog ff in te duiken.
Maar mijn geweten (stem van mijn moeder) vertelde mij, dat het niet goed is je bed weer in te duiken. Je moet door gaan en de buitenlucht is juist goed.


Ik besloot naar het stemmetje te luisteren en fietste naar het pioenpark. Afgelopen donderdag had ik een heerlijk stuk met C gefietst en hij haat (om persoonlijke redenen) dit stukje van de stad. En daarom mocht ik geen foto's maken. Dus besloot ik dat vanmorgen te doen. Foto's maken is mijn hobby, ik ben buiten en doe dus wat leuks. Dus ik luister en naar mijn geweten (mijn moeder) en ben iets aan het doen waar ik blij van word.

Pastella (roossoort)

De nog opkomende zon zorgde voor mooi licht en de rozen stonden er prachtig bij. Ik vermaakte mij prima en het is heerlijk buiten. Echt een cadeautje deze temperaturen. 

Sirius (roossoort)

Een roosboompje

Er staan ook rozenboompjes met roze rozen, maar de naambordjes zijn helemaal vervaagd. Ach, je hoeft de naam niet te weten om iets mooi te vinden. ๐Ÿ˜‰

Doorkijkje naar de Siebe Jan Boumaschool

Een klimoproos  (mijn bewoording) 

De ontbrekende jongensfiguur

Dat is raar... het beeld van de jongensfiguur is weg, terwijl die opgeknapt was en in 2017 en was terug geplaatst. Dit is wat er hoort te staan: *klik*

De zon piept net tussen de bomen door

Zo mooi heh die kleuren ๐Ÿ˜

Blaadje aan een spinnendraadje

Ik ben lang zoet geweest met dat blaadje. Scherpstellen en afdrukken, ja je denkt dat doe ik ff. Op het moment dat je hem scherp hebt en klikt, dan speelt de wind er weer mee. Afijn 20 foto's later ๐Ÿ˜„.

Zo lijkt het net of ik niet in de stad ben. 

En tot slot de eenden die dachten dat ik wat lekkers had.

Daarna terug naar huis gefietst en toen bleek ik 3km gefietst en 1,5 km gewandeld te hebben. Ik zette een kop thee en besloot na de thee naar bed te gaan. Onder de thee uploadde ik de foto's en besefte dat ik mij goed voelde. Veel beter dan vanmorgen. Ik checkte mijn bloedwaardes en ik zit al uren prachtig. Het is dus omdat ik bijna de hele nacht rond de 12mmol heb gehangen dat ik mij zo voelde en dus geen griepje onder de leden. Toch maar goed dat ik naar mijn moeders wijze raad heb geluisterd, al was het in de vorm van mijn geweten. Ik heb een leuke ochtend gehad en wat aan mijn dag.


Nu een gezonde lunch maken, daarna douchen en normale kleding aan. 



2 opmerkingen:

Saskia van de Ven - Vink zei

Mooie foto's! En zo te zien heb je een fijne ochtend gehad! Geniet van de middag :)

tagrijn zei

Wat een geweldige fotogenieke tijd nu. Je hebt er ook weer iets moois van gemaakt.

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat ๐—ฃ๐—ผ๐—ฝ๐—ฒ๐˜†๐—ฒ gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...