woensdag 27 september 2017

Moti, de straatmuzikant van Groningen

Iedereen die in Groningen woont of regelmatig komt, kent hem wel: Moti Rymarczuk, de straatmuzikant. Een moeilijke achternaam, maar hij heeft genoeg aan zijn voornaam. Moti zingt al 35 jaar in Groningen. Hij speelt vooral op de Vismarkt, maar we zien/zagen hem ook weleens in de Herestraat. Toen mijn zoon nog klein was, danste hij vaak op zijn muziek. Veel kinderen doen dat. Heerlijk om te zien.

Vandaag zag ik Moti spelen op de hoek van Tussen Beide Markten en de Vismarkt. Vaak hoor ik hem "Blowing in the wind" of "Mary Lou" zingen. Vandaag had ik even tijd om een liedje op te nemen. Het nummer dat hij in dit filmpje zingt was een verzoeknummer van iemand uit het publiek.
 Moti
Klik op de foto voor het filmpje

Of ik nu langs loop of langs fiets ik geniet altijd van zijn nummers. Een muziekstijl die het altijd wel goed doet.Hij speelt de muziek waar hij mee opgroeide waar hij zijn eigen swing aan geeft. Ik hoop dat Moti, nog jaren lang onze binnenstad met muziek vult.

Ik kwam vanavond dit interview met hem tegen *klik*

2 opmerkingen:

Roel zei

Moti gaat met zijn tijd mee, hij heeft zelfs een FB pagina.

Zakina zei

Leuk, dat wist ik niet :)

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...